Co to jest - kosztuje miliardy i nie działa w starciu z sprzętem z zachodu? Rosyjska mityczna "bańka atydostępowa".
A jej najlepszym przykładem jest filmik na dole na którym widać brytyjski pocisk Storm Shadow który niszczy stanowiska dowodzenia baterii OPL (S300 i Pancyry) na Krymie nic sobie nie robiąc z mitycznej bańki A2AD.
Historia sowiecko-rosyjskiego copium*:
1. Dolina Bekka 1982 - "bo to nie byli Sowieci i sprzęt eksportowy!"
(Izrael zmiażdżył syryjsko- sowieckie zgrupowanie OPL i lotnictwa strącając ponad 80 maszyn syryjskich i niszcząc kilkanaście dywizjonów OPL - tworzące rzekomo najsilniejsze wówczas zgrupowanie przeciwlotnicze poza ZSRR)
2. Operacja Pustynna Burza 1991 - "bo to Arabowie i gorszy sprzęt!"
(koalicja miażdży nalotami Irak i jego ugrupowanie OPL, samoloty Irackie uciekają do Iranu)
3. Operacja Allied Force 1999 - "ha! zestrzelono F-117! RussiaStornk!"
(No a prawda taka że NATO samymi nalotami zniszczyło Serbię i zmusiło Serbów do uległości. Naloty na wojska serbskie w Kosowie były całkowicie nieudane co nie zmienia faktu błyskawicznego wywalczenia dominacji w powietrzu a potem zniszczenia infrastruktury Serbii co zmusiło do przyjęcia żądań NATO
4. Naloty Izraelskie na Syrię "bo Arabowie poza tym dogadani byli"
(Za czasów Baszszar al-Asada IAF kilkukrotnie latało nad Syrią i niszczyło to co chciało upokarzając dostarczone z ROsji zestawy OPL)
5. Ukraina 2022-2026 "O-r-e-sz-ni-k supapower Rusia Stronk!"
)Wojna w której sowiecko-rosyjskie OPL w końcu miało pokazać klasę - obsługiwane najlepsze zestawy przez najlepszych operatorów. No i opis tego co Ukraińcy za pomocą druciarsko podczepionych pod Su-24 MALDów (wabie) i Storm Shadown robią regularnie RUS antydostępowej bańce powinno mieć kategorię +18 lat. Crusie dostarczone z UK i Francji jak chciałby wlatywały w sztaby, magazyny, bunkry z generałami Korei Płn., Leningradziego OW, dowództwa Floty Czarnomorskiej, okręt podwodny, zgrupowania OPL. lotniska itp. Gdyby nie fakt że się po prostu wyczerpał zapas Scalpów/StormShadown to RUS A2AD dalej byłąby penetrowana bz większych przeszkód przy minimum starannego planowania misji i używania MALDów. Obecnie rosyjska OPL obrywa od dronów, HARMów podczepianych pod postsowieckie samoloty i starych ATCMS/GMLRS - te ostatnie nawet w najstarszych wersjach i bez wsparcia zakłóceń są w stanie pokonywać ANTYRAKIETOWE baterie S-300W lub też S-400 które rzekomo były projektowane do ich przechwytywania.
Ale pamiętajcie - Oresznik, S500, copium lvl hard.)
6. Operacja Wschodzący Lew 2025 "a bo OPL Iranu słaba była!"
(Chyba najbardziej brutalne, szybkie i skuteczne uzyskanie SUPREMACJI w powietrzy nad Techeranem przez IAF. Nie dość że Zydzi latali jak chcieli i bombardowali to co chcieli to jeszcze byli wstanie zredukować ilość odpalanych SRBM/MRBM o ponad 2/3 samym działaniem lotnictwa. Mimo odległości. OPL Iranu - będąca mieszanką rozwiązań rosyjskich, chińskich i własnych Teherenu została całkowicie obezwładniona w pierwszych godzinach operacji
7. Wenezuela 2026 "to teatr, oni się dogadali - OPL była wyłączona!"
(Amerykanie polecieli DELTĄ po Maduro jak po BigMaca do McDonalda. Rzekomo "wyłączna" na skutek "dogadania się" OPL Wenezueli była tak "wyłączona" że mamy zarejestrowane minimum jedno odpalenie z BUKa, jedno Igły (oba zagłuszone) zaś Amerykanie zniszczyli 7 lub 8 BUKów na trasie dolotu. Amerykanie to czego nie mogli zagłuszyć a co posiadało tory optyczne do naprowadzania rakiet profilaktycznie niszczyli. Do tego zagłuszono całość rozwiniętych chińskich i rosyjskich zabawek które były całkowicie nieskuteczne wobec Growlerów (samoloty walki radioelektornicznej).
Ale pamiętajcie - (copium:) to tylko przypadki, zdrady, wersje eksportowe, słabi operatorzy - prawdziwa RUS A2AD jest świetna i na pewno zadałaby wielkie straty maszynom NATO!
Oh wait - ukraińskie Su-24 z MALD+ StormShadown łupią ją jak chcą.
Rosyjska mityczna A2AD jest silna przeciw słabym i słaba wobec silnych. A NATO jest silne w powietrzu. Nie dajcie sobie kłaść onucowego spinu do głowy - Rosja się boi tego co lotnictwo NATO jest w stanie zrobić z OPL Rosji. Stąd idiotyczna propaganda :)
ps. zachęcam do udostępniania
* COPIUM - https://miejski.pl/slowo-COPIUM
x.com/wolski_jaros